Esta semana, seguindo as instrucións da Consellería de
Educación, Universidade e Formación Profesional, deixo de novo unhas
recomendacións que nesta ocasión toman como eixe vertebrador O MUNDO
SUBTERRÁNEO.
Así
pois, por fin, dende esta semana cos materiais de MUNÍBAL propios do 3º
trimestre, atoparedes unha motivación extra para o traballo cotiá na casa. Para
que esta rutina siga a liña de traballo do 1º e do 2º trimestre, non esquezades
que non se trata tanto de facer todo á présa para rematar axiña, senón máis ben
de todo o contrario; estes materiais, convértense no alicerce excepcional co
que poñer a proba a nosa atención, comprensión e paciencia… non todo
vale!
A partir
do caderno de actividades nº5 de
MUNÍBAL traballaremos diferentes elementos do mundo subterráneo: o mundo
animal e vexetal, as minas, os fósiles, o metro, as covas...
Sabiades que debaixo da terra podemos atopar moitas
cousas?... Túneles, covas, fósiles, aparcadoiros subterráneos,... mesmo
animais!
Efectivamente!... baixo a terra, hai animais como o coello
ou a toupa que constrúen as súas guaridas en tobos ou galerías subterráneas
para estar protexidos e resgardados. Do mesmo xeito que algúns animais, as
raíces das plantas tamén crecen baixo a terra e, no caso das algas, baixo a
superficie do mar.
Tamén baixo o chan que pisamos na rúa podemos atopar
tuberías ou condutos que levan a auga ou o gas ata as casas. Mesmo en grandes
cidades atopamos o metro, que é un tren que circula baixo o chan.
Por outra banda, co traballo deste centro de interese, coñeceremos
e valoraremos oficios e profesións relacionadas co mundo subterráneo tales como
os traballadores do metro: condutores, taquilleiros, persoal de limpeza e seguridade...
e os mineiros que traballan nas minas na extracción de mineral. Ao tempo, tamén
nos achegaremos a outros traballos menos próximos á nosa experiencia como os arqueólogos -que estudian os restos de
antigos pobos e civilizacións-, os paleontólogos
-que estudian e analizan os fósiles- e os espeleólogos
-que exploran as covas por deporte ou con fins científicos-. Neste senso, o
respecto cara estas e outras ocupacións, posibilitará, unha vez máis, o tratamento
transversal da Educación para a Igualdade de Oportunidades Entre Ambos Sexos, evitando
posibles estereotipos ligados ao sexo.
Alén de todas estas aprendizaxes relacionadas propiamente
co mundo subterráneo, seguiremos avanzando noutros aspectos xa traballados ao
longo do curso: os ordinais do 1º ao 8º -en series ascendentes e
descendentes-, os números do 1 ao 9 -insistindo no seu trazado seguindo
a direccionalidade correcta-, o cálculo mental -con sumas e restas-,
a orientación espacial -en planos e mapas-, a grafomotricidade -adquirindo
habilidades nos trazos curvos e rectos combinados-, a comprensión de textos
-contos, historias, poemas, cancións...-, a prevención de riscos en situacións cotiás...
Para que a proposta de actividades de “Los Increíbles
Mun” se converta nunha realidade rica e froitífera no proceso de ensinanza-aprendizaxe,
resulta importante que, unha vez explicada a actividade e
establecidas as consignas no seu proceso de execución, sexan os nenos e nenas
os encargados de organizar e planificar a actividade, traballando a comprensión,
a capacidade de planificación, a concentración, o silencio…
Familias, cómpre poñer todo da vosa parte, este tempo de
traballo cos nenos e nenas require adicación e unha actitude relaxada e libre
de tensións... Á N I M O!
0 comentarios:
Publicar un comentario