Logo
do parón do antroido, voltamos de novo á rutina da escola decatándonos que os
fundamentos matemáticos están máis que presentes nas nosas vidas dende idades
temperás, especialmente si temos en conta un aula como a nosa na que a lóxica e
as matemáticas impregnan gran parte das actividades que realizamos cada día.
Neste
senso, a partir das rutinas da aula, desenvolvemos actividades en clave de
lóxica, poñendo en xogo e mellorando diferentes habilidades propias do
pensamento e razoamento matemático.
Así
pois, nas RUTINAS DA ASEMBLEA: a través
da resposta a preguntas tales como: cantos faltan?, cantos somos en total?,
cantos días fixo sol?..., iniciámonos no uso convencional dos números como
estratexia de conteo, de formación de conxuntos e de rexistro de feitos.
Tamén
na escritura da DATA: traballamos o
anterior e posterior entre números no calendario, formación de conxuntos e
identificación de numerais.
Nas
ACTIVIDADES DE PSICOMOTRICIDADE: coñecemos as posibilidades e
limitacións do corpo e do contorno próximo, realizando unha estruturación da
noción de espazo e de diversos conceptos xeométricos.
Logo
do patio, as actividades de relaxación coa “Hora de Ler” e a SESIÓN DE CONTACONTOS: traballamos a
sucesión de acontecementos, utilización de cuantificadores para describir
características de personaxes, lugares, situacións...
Asemade,
entre os rincóns que organizan o espazo da aula contamos co RINCÓN DE LÓXICA-MATEMÁTICA: un espazo
que nos permite desenvolver un traballo construtivo a partir do uso
contextualizado de distintos recursos didácticos: figuras de volume, pezas de
construción... e axiña tamén, puzzles de maiores!
Neste
senso, cabe destacar ademais o emprego de material estruturado como elemento
motivador para o traballo da lóxica-matemática como as regretas Cuisenaire, o
tangram ou os bloques lóxicos.
Os
bloques lóxicos de Dienes son 48 pezas pintadas das cores primarias (amarela,
azul, vermella): triángulos, cadrados, círculos e rectángulos de diferentes
tamaños (grandes e pequenas) e con distintos espesores (grosas e delgadas).
Xa
de xeito máis guiado nas asembleas, a partir do uso deste material, descubrimos
e identificamos figuras xeométricas en elementos da realidade (círculo,
cadrado, triángulo, rectángulo...), recoñecemos aspectos xeométricos (liña,
punto, lados, formas...), explorando ludicamente as propiedades e
características destes... fantástico!
Xogamos
aprendendo e aprendemos xogando, iniciándonos no desenvolvemento da competencia matemática establecida pola
UNESCO, ao tempo que construímos a intelixencia
lóxico-matemática de Howard Gardner... que interesantes as matemáticas!
Un saúdo e non
esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!
2 comentarios:
Me encanta ver la cantidad de cosas distintas que hacen en clase.Estan aprendiendo un monton de cosas
Me encanta ver la cantidad de cosas distintas que hacen en clase.Estan aprendiendo un monton de cosas
Publicar un comentario