Bienvenido

ESTAMOS TODOS?...

viernes, 30 de septiembre de 2011

Finalizado o período de adaptación, a partir do martes desta semana xa acudimos ao cole en horario normal: 5 horas que nos serviron para introducirnos na aprendizaxe das normas, hábitos e rutinas que rexerán a vida na aula ao longo do curso.
O tempo en Educación Infantil, concíbese baixo un criterio de globalidade e integridade que combina tempos de actividade con períodos de descanso e actividades individuais con relacións de grupo; de feito, nesta etapa educativa é inconcebible o termo horario tal e como se plantexa en Educación Primaria.
Deste xeito, a posta en práctica dunhas rutinas, axúdanos a coñecer o contorno que nos rodea, superando os nosos medos e temores ao descoñecido, dándonos a oportunidade de anticiparnos ao que vai ocorrer despois e proporcionándonos a seguridade, tranquilidade e confianza necesarias para unha correcta adaptación e estancia na escola.
Queredes saber cal é a nosa secuencia rutinaria?... Pois velaí vai!


Comezamos a xornada escolar co MOMENTO DE ENTRADA na aula que vivimos cada vez de maneira máis positiva, xa que no cole dos maiores está prohibido chorar.
Quitamos as chaquetas, colgámolas nas nosas perchas e intentamos poñer o mandilón co truco que nos ensinou o profe: “un brazo, outro brazo, e... a voar!” prestando especial atención no correcto abrochado dos botóns: “cada botonciño, no seu furadiño”. Uff, parece moi doado, non si?, pero tan só temos 3 anos e convírtese en toda unha odisea, pero alomenos temos que intentalo... sempre!
Seguidamente, e co mandilón posto e máis ou menos abrochado, sentámonos na liña máxica, unha liña na que o cú sempre nos queda pegado e na que temos que estar cos ollos e orellas abertas, e a boca?... pechada!. Non se pode falar para dar comezo á ASEMBLEA e con ela o ritual dos bos días, o saúdo aos compañerios e ao profe e á elección do súper-encargado de cada día, un neno que cada día se convertirá no protagonista da asemblea matinal.
O súper-encargado revisará no panel do cole que neno ou nena falta, constatará o tempo atmosférico no panel do coello espacial e iniciarase na escribura do seu nome a partir dun modelo.

Ademais, tamén ten encomendada a función de ser o maquinista do tren cando saimos na fila e o encargado de designar o maquinista da fila dos nenos e nenas de comedor.
Posteriormente, falamos acerca das actividades que levaremos a cabo durante a xornada, facendo un recordatorio do que fixemos onte e prestando atención a aspectos relacionados coa lecto-escritura e a lóxica-matemática: revisamos no noso mandilón que letras temos no noso nome, escribimos o nome dos alumnos que faltan ou palabras significativas do centro de interese que estamos traballando, contamos cantos compañeiros faltan, cantos son nenos, cantas son nenas, …
Este momento, ademais de dar inicio e final á xornada escolar, constituirá por si mesmo un elemento motivador para o desenvolvemento da linguaxe oral, xa que aproveitamos para facer partícipe ao profe dos nosos pequenos-grandes problemas.
Logo da asemblea, desenvolvemos as ACTIVIDADES DE APRENDIZAXE, -despaciño, sen présa e traballando como maiores-, para antes do recreo, reservar un tempo para repoñer forzas co momento da MERENDA.
Vedes que durante a mañá non paramos, pero aínda queda o máis divertido, o xogo libre ou dirixido nos RINCÓNS.
Xa vos contamos que durante os primeiros días de clase, o profe ensinounos algúns dos xogos e xoguetes cos que disfrutaremos ao longo do curso; pois a partir desta semana, e xa distribuidos en equipos, cada día temos asignado un rincón: xogo simbólico, biblioteca, expresión plástica e lóxica-matemática, disfrutando ao longo da semana dos 4 rincóns establecidos na nosa aula.

Ademais de todo isto, durante esta semana traballamos o conto de Os tres porquiños (Edit. OQO). A súa utilización na aula, serviunos para crear un clima de diversión e festa que resultou moi grato e estimulador para a aprendizaxe; pasámolo requete-ben recreando e dramatizando a historia: auuuuh!!!

Que?, que nos dicides da nosa primeira semana no cole dos maiores?... Pois a seguinte semana virá cargada de máis sorpresas e novidades, así que seguide moi atentos ao noso blogue. Contamos convosco, familias?...

Un saúdo con sabor a pulpo sanfroilanceiro e non esquezades que... o noso blog se alimentará dos vosos comentarios!

0 comentarios: