Bienvenido

PALABRAS ONDE HAI MAXIA...

domingo, 29 de noviembre de 2009

Unha semana máis, estamos aquí de novo para contarvos, nesta ocasión, unha das actividades que vivimos no cole xa fai algúns días...
Como vén acontecendo cada curso, o Equipo de Biblioteca, organizou unha xornada inaugural da biblioteca do centro que serviría de comezo para que todos aqueles nenos e nenas que así o desexen lle saquen o máximo partido a este espazo do centro no que se atopan encerradas moreas de historias que relatan peripecias inventadas, enxeñosas, realistas ou fantásticas, viaxes a aventuras prodixiosas... falamos dos contos, que tantas experiencias metodolóxicas de ensinanza-aprendizaxe propician no noso día a día.
Como ocorre sempre que se leva a cabo unha actividade a nivel de centro, os días previos, na aula, traballamos o centro de interese sobre o que xirarán as actividades da biblioteca neste trimestre: os ratos. Así, tras descubrir o slogan para este trimestre: “Le un rato… cos ratos!” comezamos a traballar.
Unha das primeiras actividades que fixemos foi a elaboración dun rato para o que empregamos distintas técnicas e materiais da linguaxe plástica; este rato, ademáis, serviría para decorar a biblioteca. Os materiais empregados foron plastilina de cor marrón, negra e branca, pois unha técnica plástica na que cada un de nós podría facer a súa aportación ao rato sería se este o cubrimos de boliñas de plasti, agás o bigote, xa que decidimos facerlle tres churriños de plasti negra.
Do mesmo modo, o profe elaborou unha parella de ratos que aparecen encima dun libro e que decoran estos días a porta da clase.
Por outra banda, como xa sabredes, é moi doado coñecer cal é a porta da biblioteca, xa que esta é unha das máis bonitas de todo o colexio. Para este curso seleccionouse unha ilustración extraída dun dos nosos contos preferidos o curso pasado: Orejas de mariposa (Edit. Kalandraka), lembrades?... e, unha vez máis, para finalizar esta auténtica obra de arte solicitouse a colaboración de todos os nenos e nenas do cole.
A tarefa consistía en escribir 3 “palabras fermosas” en tiras de cores que servirían para cubrir o vestido dunha das nenas que aparecen no mural. Tras moito falar e debatir nas asambleas matinais o que era e o que non era unha palabra fermosa, tarefa que resultou un tanto complicada para nós, entre todos e todas decidimos que as palabras as nosas palabras serían: “FANTASÍA”, “CARIÑO” e “AMOR”, tras descartar outras moitas coma: paz, princesa, niño, parque, rosa, spiderman...
A semana antes, o profe levounos á biblioteca non sen antes lembrar como nos temos que comportar cando imos ao pavillón sur dos maiores, pois sempre están traballando e non os podemos desconcentrar. Alí, puidemos observar na sección de novidades da biblioteca a exposición de libros cuxos protagonistas eran ratos con títulos tales como: Honorato o rato namorado, La ratita presumida ou El flautista de Hamelín aportando nos outros que coñecíamos como o de El ratoncito Pérez (Edit. Susaeta) que tantas veces limos na clase.
Cando por fin chegou o día da sesión inaugural, e puxemos as tres palabras fermosas no mural e o noso rato na biblioteca, agardábanos unha sorpresa sensacional, pois nada máis e nada menos que nos tiñan preparada unha sesión de contacontos cun personaxe do máis particular.
Tratábase de Rato Pincho, un rato que era un pouco rato, un pouco neno, un pouco vampiro e un pouco muller, que nos contou unha das historias que lle ocorrera fai algún tempo… A obra entusiasmounos, non perdimos detalle do que nos contou Rato Pincho e agora podemos ver o vídeo tantas veces como queiramos na web do cole.

Un saúdo e non esquezades que máis que nunca... o noso blog se alimentará dos vosos comentarios!


OTOÑO LLEGÓ, MARRÓN Y AMARILLO...

viernes, 20 de noviembre de 2009

“Otoño llegó, marrón y amarillo, otoño llegó y hojas secas estampó […]" Seguro que estaredes cansados de escoitarnos, non? E é que a semana pasada, unha vez máis, vivimos no cole un momento moi especial; celebramos o Magosto nas instalacións do centro, un día precedido dunha serie de actividades que dunha maneira divertida e desenfadada nos serviron para descubrir algúns dos cambios e características que se producen no entorno e na vida das persoas coa chegada do outono.
Deste xeito, nas asembleas matinais, incorporamos como unha das rutinas da aula a observación, manipulación e experimentación de froitos típicos do outono nas que as nosas familias puxeron o seu graniño de area, unha vez máis... mil millóns de grazas!!
Nestas cestas que cada mañá traian os nosos compañeiros e compañeiras había distintos froitos desta época do ano; dende os máis representativos como as castañas ou as noces, ata outros menos habituais que moitos de nos apenas coñecíamos, tales como as granadas ou os “freixóns” ¿?, estes últimos, grazas ao compi que aportou este froito, e despois de moito debatir, chegamos á conclusión que soamente os podían comer os papás e mamás.
Outra das actividades que levamos a cabo foi a elaboración do sombreiro e dun divertido cucurucho para as castañas do Magosto.
No Magosto, unha vez máis, pasámolo fenomenal, e loitando contra o vento, todos e todas participamos nos xogos populares que se organizaron no recinto do centro coma o “Tragacastañas”, “coellos ao tobo”, “Magosto de cores”, “carreiras de sacos” e a “culler-castaña”, mentres, moi impacientes, agardábamos a que as castañas estiveran listas e preparadas para comer: uuummmmmm..., qué ricas!!!
Finalmente, e como actividade final e de consolidación, despois de vivir todas estas experiencias levamos a cabo unha tarefa que nos serviría para afianzar todos os conceptos traballados ao longo deste centro de interese. Tratábase dunha actividade impresa na que aparecían as imaxes dalgúns dos froitos traballados ao longo da semana (pera, nuez, manzana, castaña, uvas, limón) ademais, tamén escribímoslle o nome a cada imaxe a partir dun modelo.
Esta actividade serviunos para lembrar algunhas das cualidades dos froitos do outono que aparecían nas imaxes: cor, forma, tamaño, textura... e aínda que o resultado final non estivo requete-ben en todos os nosos traballos como lle gusta ao profe, sentímolo, a clase quedou ben bonita cando o profe as colgou no corcho da aula.
Un saúdo e non esquezades que... o noso blog se alimentará dos vosos comentarios!

- OS NOSOS FROITOS DO OUTONO -


- AGORA... A TRABALLAR!!! -

ESTE CURSO... CONECTADOS!!!

jueves, 12 de noviembre de 2009

A nosa aula non podía permanecer á marxe das Novas Tecnoloxías da Información e da Comunicación (TICs), por iso, este curso incorporamos un rincón novo dentro das rutinas da aula: o “Rincón de Tratamento da Información e Competencia Dixital”.
Sen lugar a dúbidas, os nenos e as nenas conviven desde o seu nacemento con todo tipo de equipos tecnolóxicos, e é un feito que as actividades escolares convírtense nunha realidade rica e froitífera se no proceso de ensinanza-aprendizaxe se empregan medios tecnolóxicos de información e de comunicación.
Neste novo rincón, ao que cada día accede o encargado/a atópase o ordenador como un recurso didáctico para aprender e para xogar. Coa introdución deste medio tecnolóxico na nosa aula traballaranse, reforzaranse e ampliaranse algúns dos contidos propios da Educación Infantil tales como a lóxica-matemática, a lectoescritura, grafomotricidade, as cores, algunhas nocións espaciais, temporais, topolóxicas, musicais… ademais da consabida adquisición doutras capacidades, competencias e habilidades máis específicas como aprender a mover de maneira precisa o rato, sinalar, facer clic, arrastrar…
Cada día agardamos con ilusión ser o encargado, para, entre outros cometidos, estar no novo rincón… Que ben o pasamos!
Un saúdo e non esquezades que... o noso blog se alimentará dos vosos comentarios!


BENVIDO, DAVID!

miércoles, 11 de noviembre de 2009

Esta semana vivimos unha sorpresa fantástica.

O luns, cando estabamos a levar a cabo as rutinas diarias da asemblea matinal apareceu, nada máis e nada menos que... un novo amiguiño que durante este curso compartirá con todos nós e co profe o día a día da nosa aula; as nosas alegrías e decepcións, os nosos éxitos e avances cotiáns, os nosos pequenos-grandes problemas…
Agardamos que pouco a pouco vaia collendo o ritmo da aula e que viva cada día no colexio coma un momento único e irrepetible: David… BENVIDO!
Un saúdo e non esquezades que... o noso blog se alimentará dos vosos comentarios!

UNHA SEMANA ARREPIANTE.

martes, 3 de noviembre de 2009

O venres pasado celebramos no cole o “Samaín” ou “Halloween”, foi o día no que cerramos unha semana monstruosa chea de cabazas, morcegos e moitas “historias de medo”.
Ao longo de toda a semana, levamos a cabo varias actividades que xiraron en torno ao “Samaín”: fixemos morcegos para a porta da clase e así darlle un aspecto máis aterrador, o profe leunos contos cuxos personaxes eran pantasmas, bruxas, esqueletos…, convertémonos en bruxas e bruxos no fotomatón que había no corredor, tamén realizamos varias actividades impresas nas que pintamos con témpera a Enrique, un dos personaxe dos nosos contos favoritos, unha “lluvia de ideas” sobre o “Samaín” e moitíiiiiiiiiiiisimas cousas máis.
Algúns dos contos que traballamos durante esta semana foron: “El Cumpleaños de Enrique” (Edit. Edelvives), “Sonidos de miedo” (Edit. SM) e “Unha pantasma con asma” (Edit. Kalandraka).
Por outra banda, e por se todo isto fose pouco, unha vez máis dende o centro pediuse a colaboración das nosas familias na elaboración das cabazas para a exposición que se atopaba no hall do noso pavillón; había verdadeiras obras de arte: dende bruxas, vampiros e bebés, ata personaxes dos nosos debuxos animados favoritos como “Hello Kitty”, “Spiderman” ou “Epi y Blas”, unha vez máis… mil millóns de grazas!!
O venres, despois do recreo, puxemos o disfraz de pantasma que os días previos confeccionamos coa axuda do profe e moi moi nerviosos, agardamos a que os maiores, vestidos de seres monstruosos nos cantaran unha canción moi divertida.
Aínda que ao longo da semana o profe intentou concienciarnos para o que ía acontecer o venres, a máis de un escapóuselle algunha que outra bágoa, pero é que os maiores traian unhas máscaras e unhas cabazas arrepiantes con velas encendidas dentro, bufff… metían un medo!!!
Moita atención ás presentacións que aparecen a continuación relacionadas co “Samaín”… agardamos que vos gusten!
Un saúdo e non esquezades que... o noso blog se alimentará dos vosos comentarios!

- A PANTASMA ENRIQUE.

- AS NOSAS CABAZAS.

- QUEN SOMOS?