Bienvenido

mergullARTE NA ARTE!!!

viernes, 20 de abril de 2012

A pesar dunhas semanas intensas no ca actividade diaria se refire, -xa rematamos o libro número 6 de Papelote-, comezamos a estudar uns “Bits de Inteligencia” novos, nesta ocasión vencellados co mundo da arte... fascinantes!
Os “Bits de Inteligencia”, resultan de gran utilidade para estimular o cerebro, a aprendizaxe e a memoria, axudándonos a adquirir novos coñecementos, a desenvolver e ampliar a linguaxe, o hábito e a capacidade de atención, a memoria visual e auditiva, a fomentar a nosa curiosidade e interese... e xa o trimestre pasado, convertíronse nuns recursos didácticos excepcionais cos que aprendemos algúns dos planetas do Sistema Solar e tamén as características dalgúns instrumentos musicais como o metalófono, a gaita ou o violín.
Pois agora, chegou o turno de mergullarnos no mundo da arte, máis concretamente, estamos descubrindo obras pictóricas de artistas archi-coñecidos por todos e todas: Picasso, Leonardo Da Vinci, Miró, Salvador Dalí...
Con esta rutina, poñémonos en contacto coa arte e as expresións artísticas de todos os tempos e de diferentes culturas, para deste modo, desenvolver e ampliar o noso sentido artístico ao máximo, así como ofrecernos unha amplia gama de posibilidades artísticas que contribuirán ao desenvolvemento da competencia cultural e artística establecida pola UNESCO.
Esta nova rutina, supón coñecer, comprender, apreciar e valorar criticamente diferentes manifestacións culturais e artísticas que promoven un xuízo crítico e creativo da realidade que se amosa. Ademais, día a día, aprendemos un pouquiño máis de cada obra: autor, movemento pictórico, características máis salientables... e todo aquilo que nos amose un coñecemento o máis exhaustivo posible das 12 obras seleccionadas.
Así, para convertirnos en pequenos-grandes expertos en arte: ollos abertos, orellas abertas e... boca? Pechadaaa!!! Non se nos escapa unha...

 LA GIOCONDA de Leonardo Da Vinci.

 “LAS BAÑISTAS” de Pablo Ruiz Picasso.

“LATAS DE SOPA DE TOMATE" de Andy Warhol.

“NIÑOS JUGANDO A LOS DADOS” de Murillo.

“EL HOMBRE DE VITRUVIO” de Leonardo Da Vinci.

“CAMPO DE TULIPANES EN HOLANDA” de Claude Monet.

“MADRE E HIJA DELANTE DEL SOL” de Joan Miró. 

“LA GALLINITA CIEGA” de Francisco de Goya y Lucientes.

"PERSISTENCIA DE LA MEMORIA” de Salvador Dalí.

“MUJER EN UNA VENTANA” de Salvador Dalí.

 “LAS MENINAS” de Pablo Ruiz Picasso.

“EL GRAN CANAL DESDE EL PALACIO BALBI” de Canaletto.

 “LA CONVERSACIÓN” de Henri Matisse.

“CUADRADOS CON CÍRCULOS CONCÉNTRICOS" de Vassili Kandinsky.

Ollade as obras con atención, xa que pronto, moi pronto, unha delas durante os vindeiros días convertirase no eixo motivador dunha viaxe a un país especial, moooi especial... estades preparados?
Un saúdo e non esquezades que... o noso blog se alimentará dos vosos comentarios!

NOIVA DO CAMPO PAPOULA...

Poco a pouco, despois das vacacións, imos collendo de novo o ritmo de traballo cotiá, e aínda que a algún de nós lle está custando máis da conta porque... “está cansado”, con entusiasmo comezamos xa o libro número 6 de Papelote, no que se nos presenta unha unidade didáctica cuxos contidos de traballo están vencellados coa primavera. 
Coas actividades que levaremos a cabo nesta unidade diáctica investigaremos para observar, descubrir e identificar algúns dos cambios que se producen no contorno e na vida das persoas coa chegada da primavera: saen as flores, as follas das árbores son de cor verde, xa non vimos ao cole tan abrigados como no inverno... 
Para comezar, o profe propúxonos un torbeliño de ideas no que tiñamos que dicir obxectos, elementos, situacións... relacionadas coa primavera: bolboreta, árbore, flores, sol, abella, herba, flores, paxaros, arco da vella, caracois e... flores, porque o que si temos clarísimo é que coa chegada da primavera os campos énchense de flores, moooitas flores. 
Non había tempo que perder, e despois do patio, aprendimos a facer flores de todas as cores e clases, unhas flores que, xunto a outros elementos que aportamos no torbeliño de ideas, quedaron plasmados nos debuxos da primavera que decoran un dos corchos da aula... unhas primaveras preciosas!






As flores convírtense para nós na proba máis evidente da chegada da primavera, por iso, outra das actividades que levamos a cabo foi a decoración dunha flor multicolor, que debíamos pintar ao xeitiño e sen saírnos do contorno de diferentes cores. Pero todavía quedaba o máis xenial, xa que na parte central, logo de picala co punzón, pegamos unha foto nosa... uns traballos cada vez máis de súper-maiores! 


Asemade, durante estas semanas, desenvolvimos na clase unhas dinámicas de psicomotricidade que nos serviron para traballar nocións musicais como o ritmo ou a frecuencia, e tamén nocións de expresión corporal. 
A rutina era básica, ao son do pandeiro, tiñámonos que mover pola aula adoptando os roles que se indicaban para cada caso: bolboretas, serpes, paxaros, canguros... 




Neste tipo de actividades, algo que se convirte nun auténtico reto para máis dun é seguir as normas establecidas para este tipo de dinámicas, xa que ás veces aproveitamos para facer un pouco o que nos dá a gana e non, iso non pode ser... está prohibido! 
Estas conversas dirixidas e actividades enriquecéronse se cabe todavía máis coa posterior lectura e interpretación da lámina mural desta unidade didáctica na que se podía ver unha paisaxe primaveral con moitos dos elementos que saíran no torbeliño de ideas. 
Sen lugar a dúbidas, faltan mil millóns de cousas por contarvos de todo o realizado durante estas semanas, pero as informacións estarán cargadas de maior riqueza se as contamos en persoa... non dubidedes en preguntarnos! 
Un saúdo e non esquezades que... o noso blog se alimentará dos vosos comentarios!

"ADORAD EN ESPÍRITU Y VERDAD"

viernes, 6 de abril de 2012

Tuvimos la suerte de en tus venas caer;
Sentimos en nuestro pulso todo tu tirón.
Ha quedado absorto nuestro corazón,
Comentándolo con el Rosicler.

A pesar de todo los que nos diste a ver,
TÚ eres en todo la última razón.
Son tus pisadas el único son:
Nos captan, nos llegan a entumecer.

Mar zafiro, coral de infinitud;
Cielo en el que nos perdemos sin perderte.
La cáscara te besa y te repasa.

¿Qué diría del misterio de tu CRUZ?
¿Qué de tu barca de tu AMOR y MUERTE?
Pasa entre estas callejas, Jesús, ¡pasa!


D. Luis Romay G. Arias.


Que a Virxe María, “Raíña e Nai garimosa, vida, dozura e esperanza nosa”, como cantamos na Salve, e a quen acompañamos no camiño da súa dor este venres Santo, nos axude a vivir este día con piedade sincera, con coherencia cristiá e con auténtico espírito de penitencia e caridade.