Bienvenido

COMO SÚPER-MAIORES?!?!...

viernes, 21 de octubre de 2016

Esta semana mergullámonos no mundo de “Los increíbles MUN” desenvolvendo as nosas primeiras actividades no libro nº1 de MUNELA.
Uf!... pero para chegar aquí, non vexades todo o que lembramos e traballamos para que os resultados nos libros de MUNELA se axusten o máximo posible ao noso rendemento. Comezaremos polo principio...
Xa durante os primeiros días de cole, a modo de avaliación inicial, trazamos letras e números, debuxamos formas de diferentes cores e tamaños, tamén comprobamos se eramos quen de debuxarnos a nos mesmos...
Sen lugar a dúbidas, resultaron uns días intensos nos que comprobamos todo o que lembrabamos do curso anterior e todo o que esquezaramos. Porén, case case comezamos dende o principio coas letras do abecedario, co trazo dalgúns números seguindo a direccionalidade correcta, coloreamos, debuxamos de novo formas cada vez máis distinguibles...


Aproveitando como alicerce motivacional as festas de San Froilán, coloreamos un polbo que en gran grupo acordamos podería ser de cor lila-violeta, rosa e mesmo de cor vermella... Tamén para aplicar de forma contextualizada o traballo cotián da lecto-escritura, escribimos un dos nosos primeiros títulos impresos. Nalgúns casos os avances son... espectaculares!


Tamén, a partir das achegas individuais nas asembleas sobre o San Froilán -o que deron de si estes días-, aproveitamos para debuxarnos unha e outra vez de paseo polo recinto feiral desfrutando onda as nosas familias dos nosos momentos máis divertidos... o pesca-patos foi total!


Todo isto, foi o resultado dun traballo sistemático previo no que lembramos como se tacha, rodea, une, escribe... con lápis e/ou rotulador para que o trazo resulte máis preciso... como se colle a cera para colorear ao xeito, sen présas para non saírnos do contorno...  non todo vale!...



Con todo, e cada vez máis concienciados de que non todo vale, de que hai que traballar amodo, procurando non saírnos do contorno, sen deixar oco nin “rayajos”... os nosos traballiños son máis elaborados; mudando moi progresivamente esa locura desorbitada por rematar axiña por unha actitude relaxada e libre de tensións cando nas primeiras horas desenvolvemos en silenzo o traballo obrigatorio... que saber estar!... tan marabilloso!...


Inevitablemente, nun grupo de 26 nenos e nenas, hai de todo. Está claro que a algúns lles está custando participar nas rutinas de traballo e xogo con orde, pero será cuestión de tempo... paciencia!
Por outra banda, e como actividades previas e de motivación, coñecemos algunhas das normas de uso dos libros de MUNELA que se atopan por equipos de traballo na zona de traballo obrigatorio en mesa. O momento da presentación dos libros resultou todo un acontecemento... que ilusión!


Agora, sabemos que no tempo do traballo en mesa, deberemos estar moi atentos na explicación de cada actividade para saber que facer. Este curso, a interpretación libre está prohibida..., moito ollo!... Para iso, cómpre poñer todo da nosa parte para facelo o mellor posible, e así, cando levemos os materiais para a casa, as nosas familias se poñan contentas, moooi contentas.
E é que non se trata duns libros calquera... nooon!!! Trátanse duns libros diferentes, especiais; son libros de maiores, cun montón de fascinantes actividades que nos axudarán a comprender o noso pequeno-gran mundo.
Agora xa, a vindeira semana, farémosvos partícipes de todas as experiencias terrrorificamente divertidas que xuntos viviremos co gallo da celebración do Halloween-Samaín. Estades preparados para pasar medo?...


Un saúdo e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!

... CON AIRE DE FeStA!!

viernes, 14 de octubre de 2016

Cuns días nos que en Lugo se respiraba un ambiente case continuado de troula, a nosa aula tamén se vestiu de festa... e por partida dobre!
Como sabedes, este curso, poderemos celebrar se así o desexamos, o aniversario cun cake para compartir co resto de compañeiros e compañeiras.
Dado o cúmulo de experiencias que supuxo este pequeno-gran acontemento na aula, mudando incluso a cotidianeidade da nosa parrilla de clase, farémosvos partícipes desta celebración que coidamos vivir moitas máis veces neste curso.
Previamente, nos primeiros días de cole, colaboramos activamente na organización dos espazos individuais e no panel de rutinas da zona da asemblea, prestando atención á disposición dos paneis dos aniversarios.
Neste senso, contamos con ata 3 indicadores diferentes:
o tren dos aniversarios cunha MUNELA maquinista e que nos serve como alicerce para recitar e mimar diariamente o rito dos meses do ano... que son 12!...



...tamén as estreliñas nas que organizamos as nosas fotos en cadanseu trimestre


e as tartas que irán cambiando de número e que servirán para facer o traspaso da fotografía do homenaxeado, polo momento da tarta de 3 anos á tarta de 4 anos. A tarta de 5 anos deixarémola para o 2º trimestre.


Ilusionados, expectantes e con paciencia, moooita paciencia, un a un fomos poñendo cada fotografía no seu panel-lugar correspondente tentando non estragala... quedou un panel de rutinas do más completo!


En canto a esta nova rutina, estabamos intrigadísimos do que agochaban aquelas bolsas dos homenaxeados, incógnita que disipariamos no momento da merenda organizando unha modesta, pero divertida festa de aniversario.
Para comezar, e para que os homenaxeados se sentisen auténticos cumpreañeiros, a primeira hora ÁLVARO e LOIS decoraron a súa coroa con gomets de cores e formas variadas, escribindo o seu nome e número de anos.
Seguidamente, xa no momento da merenda, levamos a cabo o momento máis significativo da celebración: o soprado de velas,...


...tamén a canción de aniversario en gran-grupo e o traspaso da foto dos cumpreañeiros da tarta de 3 anos para a tarta de 4 anos... que complicado!






















Resultou un momento sensacional, todos e todas estabamos expectantes, sen perder detalle... canto nos gusta sentir súper-maiores! 
Despois, cantamos e mimamos a canción de “Tengo 4 años” e degustamos cun manteliño improvisado con papel de cociña un anaco de cake... estaban deliciooosos!
Xa para rematar, os homenaxeados, -máis protagonistas incluso que o súper-encargado-, repartiron un caramelo mastigable... perfecto, un extra!


Como vedes, as pequenas cousas contan cunha significatividade especial na nosa aula, convertíndose en situacións excepcionais que fan sentirnos día a día un pouco máis maiores, axudándonos a entender mellor o noso pequeno-gran mundo.



Siii!!!, a vindeira semana, mergullados de cheo neste outono marrón e amarelo que por fin chegou, iniciarémonos na realización e uso coidado dos libros de MUNELA... como?..., aínda non sabedes quen é MUNELA?... Pois seguide atentos ao blogue que axiña vola presentaremos...


Un saúdo e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!

DENDE LUGO CON ILUSIÓN!...

miércoles, 5 de octubre de 2016


No día grande da nosa cidade, mércores 5 de outubro -Día de San Froilán-, abrimos a ventá da nosa aula para que as nosas familias descubran e coñezan algunhas actividades de aprendizaxe que marcan a vida da nosa aula.
Así pois, para comezar, que mellor maneira que facervos partícipes das nosas primeiras xornadas escolares na aula de 4 anos con tempos de actividade tan dispares como o momento da asemblea, do traballo obrigatorio individual ou do xogo libre e/ou dirixido nos rincóns.
Comezamos a xornada escolar co momento dE entrada que vivimos xa autonomamente e cada vez de maneira máis positiva.
Como novidade este curso, somos nós os que cada día quitamos as prendas de abrigo, colgámolas no percheiro individual e poñemos o mandilón, prestando atención no correcto abotoado dos botóns. Uf!, parece moi doado, non si?..., pero nalgúns casos esta rutina convértese en toda unha odisea, estamos desentrenados, así que paciencia...


Seguidamente, e co mandilón posto e abotoado, sentamos na zona da asemblea disposta xusto na entrada da aula. Co momento da ASEMBLEA chega unha das rutinas clave da xornada ao servirnos para organizar as diferentes actividades que terán cabida cada día: repaso de actividades xa desenvoltas, traballo individual obrigatorio, mestres especialistas, xogo libre e/ou dirixido nos rincóns...


Na asemblea, si algo temos claro é que si ben hai que estar cos ollos e orellas abertas, a boca témola que ter... pechada! para dar comezo ao ritual dos bos días, o saúdo aos compañeiros e a elección do súper-encargado, o neno que se convertirá no protagonista absoluto deste momento.


O súper-encargado de cada día escollerá a pegatina que lucirá ese día o profe no seu mandión -algunha destas levan asociadas rutinas automáticas-, 


revisará no panel que neno ou nena falta, constatará o tempo atmosférico no panel de Pipo, o coello espacial... 


ademais, tamén ten encomendada a función de ser o maquinista do tren nas entradas e saídas da aula... case nada!
Logo de cantar e mimar a canción dos bos días, dos días da semana e dos meses do ano, chega o TEMPO DE FALADOIRO, no que previa man levantada, contamos todo aquilo que forma parte da nosa realidade. Para este momento: saber escoitar e respectar ao que fala... de momento complicado!
Posteriormente, falamos das actividades que levaremos a cabo durante a xornada, facendo un recordatorio do día anterior e prestando atención a aspectos relacionados coa lecto-escritura e a lóxica-matemática: o súper-encargado escribe no encerado o seu nome, o da mascota, o do profe... segue o ditado de letras e números nos recadros do encerado, tamén escribimos a data comprobando e tachando no calendario... axiña veremos resultados!


Logo da asemblea, desenvolvemos as actividades de aprendizaxe, -amodiño, sen présa e traballando como maiores, lembrando en cada momento que... non todo vale!...-, para antes do recreo, reservar un tempo para repoñer forzas co Momento da merenda.


Xa no MOMENTO DO PATIO, deixamos que o noso corpo rode, trepe, salte... canto rimos!, que ben o pasamos!...


Tamén os HÁBITOS DE HIXIENE e a SESIÓN DE RELAXACIÓN a través da escoita de audicións musicais, da lectura e interpretación de imaxes e/ou láminas de arte e da lectura de contos como o titulado: A que sabe a lúa? (Edit. Kalandraka) que non cansamos de escoitar!

A que sabe a Lúa? (Edit. Kalandraka) 
Vedes que durante a mañá non paramos, pero aínda queda o máis divertido, o xogo libre e/ou dirixido nos RINCÓNS.
Durante os primeiros días de clase, lembramos os xogos e xoguetes cos que disfrutamos o curso pasado; agora tocou descubrir novas ubicacións na aula, novos espazos e mesmo novos usos aos materiais de cada zona que, tras unha labor de expurgo e unha fase de motivación, conseguirán que pasemos uns momentos de xogo... xeniais!


Deste xeito, cada día o profe establece os rincóns que estarán en funcionamento: rincón de xogo simbólico, de biblioteca, de lóxica-matemática, de construcións, de expresión plástica... logo, organizámonos para disfrutar deste momento que marca o final da xornada.

- RINCÓN DE XOGO SIMBÓLICO - 
- RINCÓN DE CONSTRUCIÓNS -
- RINCÓN DE LÓXICA-MATEMÁTICA -
- RINCÓN DE EXPRESIÓN PLÁSTICA -
Que familias?..., que dicides da nosas primeiras semanas de cole?... Pois a seguinte semana virá cargada de máis sorpresas e novidades, así que seguide moi atentos ao noso blogue, estamos convencidos que camiñando xuntos conseguiremos  todo o que nos propoñamos… contamos convosco familias!
Un saúdo con sabor a pulpo sanfroilanceiro e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!

GRACIAS RIANXO.

jueves, 1 de septiembre de 2016


Antes de que comiencen a colarse en el blog nuevas “Sonrisas y Mandilones”, quisiera dedicaros esta entrada a vosotros por los momentos que me habéis regalado a lo largo de todos estos cursos.

*  *  *  *  *  

Tarde o temprano todo llega, dicen. Pero aprendí realmente que, quienes llegamos, somos nosotros mismos.
Me pierdo en mis recuerdos o en sonrisas que se escapan sin quererlo cuando echo la vista atrás: gracias por haberme acogido, gracias por haberme mimado, gracias por haberme entendido… gracias, gracias y gracias… porque no es fácil dejar a lo que más queréis en vuestra vida, -a vuestros hijos e hijas-, en manos de un desconocido.
Tarde de recuerdos inolvidable la del 17 de Junio. Las familias de cada promoción os habéis convertido en mis aliadas fundamentales para conseguir gran parte de mis objetivos como maestro al inicio de cada curso. Habéis dejado un listón altísimo. Gracias de verdad.
Y recordaré cada uno de los rincones que me hicieron mejor, las personas que me encontré por casualidad y, sobre todo, cada una de las lágrimas que me hicieron más fuerte. Gracias Rianxo.

Por eso, tras estos cursos como tutor en el CEIP ADR CASTELAO de Rianxo (A Coruña) me gustaría utilizar una vez más el blog de aula como canal de comunicación con todas aquellas personas con las que compartí una sonrisa, una lágrima, un sueño o simplemente un momento de mi vida y que dejaron una pegada en mí durante estos años. 

Este será un inicio de curso diferente para grandes y pequeños. En mi caso, aún me siento raro. Aunque extraño, ilusionadísimo comienzo un nuevo capítulo de mi vida en el que por supuesto siempre tendréis cabida algunas de las personas que dejo en Rianxo.
Este curso estaré en el CEIP ROSALÍA DE CASTRO de Lugo, un colegio de emplazamiento urbano con 3 aulas de Educación Infantil y 12 aulas de Educación Primaria. Me tocará repetir experiencia con 4 años como tutor de un grupo de 26 niños y niñas que espero me acojan de la mejor manera posible.

Y a NICOLÁS, YAGO, MIGUEL, NAIRA, MICAELA, LAURA, GAEL & SABELA R.G., XIMENA, EVA, SANTIAGO, YAIZA, SABELA R.I., BRUNO, DANIELA, NAIARA, PAULA, XOEL y MARCOS desearos toda la SUERTE del mundo mundial, portaros mejor que nunca con la profe Patricia y seguid tan trabajadores y cuidadosos como siempre en vuestras tareas diarias. Ahora no hay excusas, os habéis convertido sin daros cuenta en los súper-mayores del mandilón… ¡ADELANTE!
¡Ah!, y porque Lugo es mucho más que el San Froilán, el Arde Lvcvs y la Muralla, sabéis que #nodesdesiempreperosiparasiempre, tendréis a vuestro profe de mandilón y que seréis bien recibidos.

Por el momento, toca preparar y organizar nueva aula, conocer nuevas familias y compañeras, ponerse de nuevo el mandilón… Seguid muy atentos al blog, espero muy pronto poder presentaros a: PABLO, SERGIO, STELLA, HÉCTOR, JULIA, ANTÓN SILVINO, ANDREA, XOANA, MAURO, NOA M., SARA, KEVIN ALEXANDER, ÁLEX & GAEL, ÁLVARO, PAULA, ANTÍA, LOIS, LAURA, LARA, ESTEBAN, NOA V., JAVIER, CARLOTA y DIEGO.