Bienvenido

MÉTODO CIENTÍFICO.

viernes, 8 de abril de 2016

Aproveitando o traballo referido aos seres vivos desenvolto nas derradeiras semanas do 2º trimestre, contarémosvos unha experiencia que resultou especialmente motivadora: o nacemento dun dinosauro na clase!
Así pois, antes das vacacións, participamos, sen apenas darnos conta, nunha experiencia que nos permitiu iniciarnos no método científico.
A actividade desenvolveuse a partir dun ovo que ao tacto semellaba de plástico: era suave, duro e pesado dabondo. Este ovo, segundo nos explicaron varios compañeiros -BRUNO, YAGO e MIGUEL-, había que metelo en auga, agardar alomenos 5 días e sairía un... dinosauro!?
O experimento disposto no banco da asemblea durante os días que durou a experiencia, converteuse nunha visita obrigada no momento da entrada. As hipóteses non tardaron en aparecer.


Día a día vimos como o noso dinosauro amosaba a cabeza, o pescozo e os brazos. Comprobamos a súa cor: amarela e marrón, tamén as súas dimensións... axiña coidamos que se trataba dun T-Rex.


A espera fíxosenos longa e non nos daba chegado o día no que incorporariamos esta achega ao rincón de piratas: que impacientes!


Esta experiencia lúdico-exploratoria, converteuse nunha fantástica situación na que grazas á observación, exploración e experimentación, construímos activamente os nosos coñecementos e aprendizaxes.
A partir da mesma, desenvolvemos o pensamento racional e a nosa capacidade de análise, tratamos de comprender a situación real a partir dos seus compoñentes, baseándonos no uso sistemático da razón.
De tal xeito, realizamos un experimento que nos brindou a oportunidade de observar determinados fenómenos, de establecer e formular as nosas propias hipóteses para, posteriormente, comprobar si estabamos no certo ou non, chegando a realizar novos descubrimentos.
Para rematar, xa hoxe venres, como colofón a uns días adicados a pensar coas mans a partir dos bloques lóxicos do caderniño nº2 de MOLI, reservamos un tempo para reflectir todas as aprendizaxes adquiridas nun debuxo que nos levaría, nada máis e nada menos, que á época na que viviron os dinosauros.
Así pois, cadaquén debuxou o seu dinosauro preferido, non sen antes ollar en pequeno grupo un libro de información onde aparecían distintos tipos de dinosauros: aéreos, terrestres e mariños.


O resto de detalles do debuxo correría a cargo de cada un, pois debía de completarse con outros elementos da época: covas de pedras, ovos de todos os tamaños -incluso algúns a piques de abrir-, ríos e lagos, árbores, soles e nubes, choiva... quedaron uns debuxos tan chulos que os empregaremos para redecorar o corcho da clase... xenial!


Agora xa, a vindeira semana, chegarálles a quenda de disfrutar do EDI aos novos súper-encargados/as... que idea máis estupenda!
Un saúdo e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!

ENTRE LIANAS NUNHA CIDADE DE FAROIS...

viernes, 1 de abril de 2016

Este curso, con carácter excepcional, a nivel de centro decidiuse que o 2º trimestre rematase oficialmente cunha semana de retraso no que a calendario se refire; así pois, hoxe venres, puxemos o punto final a un trimestre no que as nosas aprendizaxes e coñecementos estiveron desenvoltos e canalizados, en gran parte, grazas ás viaxes con MOLI.

En primeiro lugar, a partir do conto: O PAPAVENTOS DO DRAGÓN, descubrimos e identificamos elementos representativos do contorno inmediato, partindo da motivación que ofrecen outros contornos afastados, pero rechamantes, neste caso, o eixe motivador centrouse en China.


Este centro de interese, facilitou o recoñecemento dos elementos máis característicos das rúas e dos comercios do contorno cotiá comparándoos cos doutros lugares, a identificación das diferenzas máis significativas dos diferentes tipos de tendas, o coñecemento dalgúns servizos fundamentais do barrio (hospital, parque de bombeiros, comisaría)...
Co gallo deste centro de interese, introducímonos no tema da seguridade viaria. Para iso, traballamos como hai que ir pola rúa e a mensaxe dos sinais máis frecuentes que temos que respectar como usuarios desta.

Por outra banda, e por si todo isto fose pouco, con MOLI viaxamos tamén á selva amazónica, mergullándonos no eixe motivador dos seres vivos.
Neste caso, partimos do conto: YOMA E O GOLFIÑO ROSA; unha historia que nos permitiu descubrir algúns seres vivos da selva amazónica comparándoos cos do contorno próximo, ao tempo que identificamos algúns animais en perigo de extinción. Tamén desenvolvemos actitudes de coidado, respecto e agarimo cara aos seres vivos e coñecemos as características dalgunhas plantas e animais: costumes, alimentación, ciclo vital...


Hoxe venres, polo tanto, tratábase dun día especial: sería o día no que levariamos para a casa os traballiños do trimestre!...
Comezamos con enerxía, restaba traballo dabondo que facer e a primeirísima hora da mañá repasamos algunhas das actividades desenvoltas durante o 2º trimestre: repasamos, rodeamos e tachamos, debuxamos e coloreamos, escribimos, recortamos, picamos e pegamos... cantos avances!!
Neste senso, nomeamos os coordinadores de cada un dos 4 equipos da nosa clase. Hoxe foi a quenda de MICAELA (equipo azul), SABELA RG (equipo verde), SABELA RI (equipo amarelo) e MARCOS (equipo vermello).


Máis protagonistas que nunca e confiados na súa responsabilidade, repartiron os 3 caderniños das fichas de MOLI que levariamos para as nosas casas, xunto coa carpeta do 2º trimestre.


Sen lugar a dúbidas, resultou un traballo ben doado, pois... quen non sabe identificar o nome propio e o do resto de compañeiros e compañeiras?...


Ao tempo, o resto aproveitabamos para ollar as fichas que nos ían deixando nas nosas mesas... fantástico traballo!...
Para rematar, faltaba escribir o noso nome na nube pegada para tal efecto na carpeta do trimestre. Deste xeito, cadaquén colleu os rotuladores das súas cores preferidas e escribiu, con máis ou menos tino, o nome propio -canto nos custa regular o tamaño da letra: nalgúns casos grande dabondo e noutros tan pequerrecha que non se pode ler... letra mediana é a ideal!-.


Agora xa, queda o 3º trimestre que comezamos con máis ganas que nunca. Seguiremos viaxando do mesmo xeito que ata agora con MOLI, descubrindo elementos representativos de lugares afastados da nosa vila que nos axudarán a comprender un chisquiño máis o noso pequeno-gran mundo... preparados, listos, xa!


Un saúdo e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!

BUFANDA VIOLETA... PARA ANDAR EN BICICLETA!

viernes, 18 de marzo de 2016

Sabiades que o vindeiro luns 20 de marzo comeza unha nova estación?... Siii, a primavera xa está aquí!!, e con ela os días serán máis longos e o sol quentará con máis intensidade...
Se ben é certo, no noso cole dalgún xeito a primavera comezou un chisquiño antes, pois o 2 de febreiro celebramos o “Día da Candeloria”, día no que se marca a metade do inverno, considerado o preludio da chegada da primavera, do renacer da natureza e da festa da luz. É o día do casamento dos paxaros, o día dos namorados. A partir deste día ningunha ave voa soa. Saen os paxaros a celebrar a súa voda e ter pitiños pola primavera.
Deste xeito, a entrada do noso pavillón está presidida por un colorín colorado arco da vella que recrea un poema de Manuel María, autor homenaxeado este ano polo “Día das Letras Galegas”.


E para completar este fantástico mural... que mellor idea que cada clase recrease o casamento dos paxariños dos que vos falabamos antes mediante o emprego de materiais, elementos e técnicas da linguaxe plástica.


No noso caso, foi ben doado: témpera de cor vermella e purpurina, moita, moitísima purpurina. Finalmente, para darlle unha visión de conxunto: rotuladores fluorescentes e corazóns grandes, medianos e pequerrechos!...


Se ben é certo, as modificacións que se producen no contorno coa chegada dunha nova estación non pasan desapercibidas na nosa aula, e como non podía ser doutro xeito, suscitaron diversas actividades que nos serviron para observar e identificar algúns elementos do inverno e da primavera.


Comezamos ollando as roupas dos percheiros, recoñecendo a indumentaria propia que precisamos para protexer o noso corpo contra o frío: pezas máis grosas, uso de materiais máis cálidos, maior cantidade de roupa e accesorios específicos desta estación: bufandas, gorros, guantes, abrigos...


A necesidade de abrigarse no inverno como medida fortalecedora de saúde para evitar arrefriados, gripes, dores de gorxa… quedou claríiisima!
Ademais de todo isto, non podía faltar o elemento por excelencia do inverno: a neve! E que podemos facer coa neve?... Uf!, un montón de cousas: bonecos de neve, batalla de bólas de neve, montar en trineo, esquiar... e ata “ángeles” de neve!!... Que ben o pasaron varios compañeiros que nos contaron a súa recente experiencia na neve... fabuloso!


Aproveitando os primeiros raios de sol dunha semana de primavera anticipada, voltamos disfrutar do momento do patio: corrimos, saltamos, trepamos, rodamos... ata un día que o sol quentaba dabondo, decidimos organizar un pícnic á calor do soliño e merendamos no patio... algo distinto!


Por outra banda, aproveitando o inicio inminente da Festa da Pascua en Padrón, recreamos en cadanseu debuxo coelliños de Pascua, iso si, rodeados de moreas de ovos de delicioso chocolate como cos que os nosos padriños e madriñas nos agasallarán nos vindeiros días... mmm!


Nembargantes, por si a algún padriño ou madriña se lle esquecese este día, de maneira anticipada o venres levamos cadanseu ovo de Pascua nun sobre con forma de coello que recreamos con rotuladores logo do momento da merenda...quedaron ben simpáticos!


E para pechar este 2º trimestre, sesión de contacontos dobre. Por un lado DANIELA, elixiu o conto de Verónica el hada buena (Edit. Vicens Vives) e MICAELA o conto de Los osos toman el sol (Edit. Vicens Vives), cada unha no seu estilo... estiveron fantásticas!



Agora xa, toca descansar, repoñer forzas e disfrutar dunhas merecidas vacacións para enfrontar con todas as ganas do mundo as actividades que nos agardan no 3º trimestre. Boa Pascua, familias!...
Un saúdo e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!

FROITA NA ESCOLA.

viernes, 11 de marzo de 2016

Un curso máis, o noso centro participa no “Plan de Consumo de Froita nas Escolas”, unha inciativa promovida coa axuda financieira da Comunidade Europea e do Fondo Galego de Garantía Agraria.
Así pois, durante esta semana, non tivemos que traer merenda ao cole, xa que dende o luns procedeuse á distribución de froita a todo o alumnado do centro. Desta vez tocou: unha deliciosa mazá de cor amarela-verde para o luns, unha saborosa mandarina para o martes, o mércores pera, o xoves unha das nosas froitas preferidas,... plátano! e o venres... biscoito de chocolate!... Siii, o venres celebramos o aniversario de NICOLÁS e a laranxa que tocaba este día reservámola para a vindeira semana... resultou un cambio total!


A participación activa nesta experiencia conleva novas aprendizaxes no que a alimentación saudable se refire, pois máis dun de nós, pouquiño a pouco está aprendendo a comer froita... non é para tanto!...
Todo isto non é algo novo para nós, pois no noso centro, e especialmente na etapa educativa na que nos atopamos -Educación Infantil-, considérase a alimentación saudable como un dos alicerces básicos para conseguir unha boa calidade de vida.
Deste xeito, dende fai xa varios cursos, os profes de Educación Infantl do noso cole, decidiron establecer un almorzo saudable no que a cada día lle corresponde un alimento diferente.
Indubidablemente, unha boa dieta alimenticia contribúe ao desenvolvemento de hábitos de vida saudables que, xunto coa práctica de exercicio físico e de deporte, facilita estilos de vida fortalecedores dun desenvolvemento integral e harmónico das nosas capacidades: intelectuais, físicas, afectivas, sociais...
Esta experiencia diaria propicia un cúmulo de situacións que favorecen a adquisición de hábitos que promoven un estilo de vida saudable, algo imposible de acadar sen a inestimable colaboración das nosas familias... mil millóns de grazas por estar ao noso carón!
Aproveitando a temática da semana: froita na escola, levamos a cabo unha actividade impresa na que había que completar un froiteiro con diferentes froitas de tempada. Así pois, con máis ou menos tino, debuxamos e coloreamos alomenos 4 das nosas froitas preferidas, non sen antes, falar de todo isto na asemblea matinal.
Esta actividade permitiunos demostrar os nosos coñecementos sobre aquela froita de tempada que acostumamos a comer decote. Saiu dende a froita de sempre como a mazá, pera ou plátano, ata a froita máis exótica como o melón, a sandía e as fresas, pero as fresas con nata e azucre, eh!...


Quedaron uns froiteiros do máis coloridos!, como melloramos no debuxo!, canta arte!...


Agora xa, a vindeira semana, daremos un pulo importante ás actividades impresas das letras, convertíndose en fantásticas situacións para seguir avanzando no proceso de lecto-escritura. Chega o turno do D, N e Ñ, B e V, C e Z, F, G e X. Ao tempo, repasaremos e non esqueceremos as letras traballadas dende inicio de curso: as vogais, o P, L, M, S, T, e R, entre outras. 
Un saúdo e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!

SOÑOS DE GARABATOS.

viernes, 4 de marzo de 2016

A pesar dunhas semanas intensas no que a actividade se refire, -rematado o libro número 3 de MOLI, comezamos e casi casi rematamos o libro número 4-, iniciamos o estudo duns “Bits de Inteligencia” novos, nesta ocasión vencellados co mundo da arte... fascinantes!

Como xa vos contaramos o curso pasado, os “Bits de Intelixencia”, resultan de gran utilidade para estimular o cerebro, a aprendizaxe e a memoria, axudándonos a adquirir novos coñecementos, a desenvolver e ampliar a linguaxe, o hábito e a capacidade de atención, a memoria visual e auditiva, a fomentar a curiosidade e o interese...

Sabedores da adquisición de todos estes logros, chegou o momento de facer unha primeira aproximación ao mundo da arte mediante o descubrimento e identificación de distintas obras pictóricas de importantes artistas de renome tales como: Picasso, Leonardo Da Vinci, Miró, Salvador Dalí..., entre outros.
A través desta rutina, poñémonos en contacto coa arte e as expresións artísticas de todos os tempos e culturas, desenvolvendo deste modo a capacidade de ampliar ao máximo o noso sentido artístico, así como ofrecernos unha ampla gama de posibilidades coas que contribuír ao desenvolvemento da competencia cultural e artística.
O traballo a partir destas láminas de arte, supón coñecer, comprender, apreciar e valorar criticamente diferentes manifestacións culturais e artísticas que promoven un xuízo crítico e creativo da realidade que se amosa. Ademais, día a día, aprendemos un pouquiño de cada obra: autor, movemento pictórico, características salientables... e todo aquilo que nos amose un coñecemento o máis exhaustivo posible das 12 obras seleccionadas.
Así, para converternos en expertos en arte: ollos abertos, orellas abertas e... boca?... pechada! Non se nos escapa unha...
  1.  “Persistencia de la memoria” y “Mujer en una ventana” de Salvador Dalí.
  2. “La gallinita ciega” de Francisco de Goya y Lucientes.
  3. “Campo de tulipanes en Holanda” de Claude Monet.
  4. “El gran canal desde el palacio Balbi” de Canaletto.
  5. “El hombre de Vitruvio” de Leonardo Da Vinci.
  6. “Latas de sopa de tomate” de Andy Warhol.
  7. “Madre e hija delante del Sol” de Joan Miró.
  8. “Niños jugando a los dados” de Murillo.
  9. “Las Meninas” de Pablo Ruiz Picasso.
  10. “Las bañistas” de Pablo Ruiz Picasso.
  11. La Gioconda de Leonardo Da Vinci.
  12. “La conversación” de Henri Matisse.













Xa a vindeira semana, o traballo destas obras de arte permitiranos converternos en pequenos-grandes artistas e cadaquén reinterpretará a súa obra favorita. Para iso aínda queda moito que observar, identificar, coñecer e diferenciar... son unhas obras do máis completas!
Un saúdo e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!