Bienvenido

PENSAR COAS MANS.

viernes, 23 de febrero de 2018

Logo do parón do antroido, voltamos de novo á rutina da escola decatándonos que os fundamentos matemáticos están máis que presentes nas nosas vidas dende idades temperás, especialmente si temos en conta un aula como a nosa na que a lóxica e as matemáticas impregnan gran parte das actividades que realizamos cada día.
Neste senso, a partir das rutinas da aula, desenvolvemos actividades en clave de lóxica, poñendo en xogo e mellorando diferentes habilidades propias do pensamento e razoamento matemático.
Así pois, nas RUTINAS DA ASEMBLEA: a través da resposta a preguntas tales como: cantos faltan?, cantos somos en total?, cantos días fixo sol?..., iniciámonos no uso convencional dos números como estratexia de conteo, de formación de conxuntos e de rexistro de feitos.



Tamén na escritura da DATA: traballamos o anterior e posterior entre números no calendario, formación de conxuntos e identificación de numerais.


Nas ACTIVIDADES DE PSICOMOTRICIDADE: coñecemos as posibilidades e limitacións do corpo e do contorno próximo, realizando unha estruturación da noción de espazo e de diversos conceptos xeométricos.



Logo do patio, as actividades de relaxación coa “Hora de Ler” e a SESIÓN DE CONTACONTOS: traballamos a sucesión de acontecementos, utilización de cuantificadores para describir características de personaxes, lugares, situacións...


Asemade, entre os rincóns que organizan o espazo da aula contamos co RINCÓN DE LÓXICA-MATEMÁTICA: un espazo que nos permite desenvolver un traballo construtivo a partir do uso contextualizado de distintos recursos didácticos: figuras de volume, pezas de construción... e axiña tamén, puzzles de maiores!



Neste senso, cabe destacar ademais o emprego de material estruturado como elemento motivador para o traballo da lóxica-matemática como as regretas Cuisenaire, o tangram ou os bloques lóxicos.
Os bloques lóxicos de Dienes son 48 pezas pintadas das cores primarias (amarela, azul, vermella): triángulos, cadrados, círculos e rectángulos de diferentes tamaños (grandes e pequenas) e con distintos espesores (grosas e delgadas).


Xa de xeito máis guiado nas asembleas, a partir do uso deste material, descubrimos e identificamos figuras xeométricas en elementos da realidade (círculo, cadrado, triángulo, rectángulo...), recoñecemos aspectos xeométricos (liña, punto, lados, formas...), explorando ludicamente as propiedades e características destes... fantástico!
Xogamos aprendendo e aprendemos xogando, iniciándonos no desenvolvemento da competencia matemática establecida pola UNESCO, ao tempo que construímos a intelixencia lóxico-matemática de Howard Gardner... que interesantes as matemáticas! 
Un saúdo e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!

2 comentarios:

Sira Rodriguez dijo...

Me encanta ver la cantidad de cosas distintas que hacen en clase.Estan aprendiendo un monton de cosas

Sira Rodriguez dijo...

Me encanta ver la cantidad de cosas distintas que hacen en clase.Estan aprendiendo un monton de cosas