Bienvenido

MÚSICA MAESTRO!

viernes, 8 de diciembre de 2017

A expresión musical, xoga un papel indiscutible en Educación Infantil, constituíndo unha das linguaxes con maiores posibilidades de expresión que potencia o desenvolvemento da comunicación non verbal e contribúe á consecución dos obxectivos xerais de etapa e das competencias básicas establecidas pola UNESCO, especialmente, a competencia cultural e artística.
A música, constitúe unha forma peculiar de comunicar aspectos da vida cotiá; de aí que, debido á riqueza dos medios que utiliza, á sinxeleza das técnicas que emprega e á variedade de soportes sobre os que traballa, convertan a esta materia nun compoñente indispensable na nosa clase.
Así pois, semanalmente recibimos unha sesión de Educación Musical que corre a cargo de COSME, o profe de Música que cada martes nos trae divertidas cancións que nos achegan ao folclore popular: cancións populares, modernas, didácticas..., poñéndonos en contacto coa arte e as expresións musicais de todos os tempos e culturas.
Neste senso, as cancións, dadas as súas características, converteranse na principal actividade e recurso musical, desenvolvendo a observación, a expresión e a representación musical.
Faise importante que cantemos, que gocemos das cancións; e boa proba disto é o repertorio que empregamos a modo de rito no establecemento dalgunhas rutinas cotiás. Temos a canción dos bos días, dos días da semana, dos meses do ano, do silencio... e mesmo unha canción en inglés! Con estas e outras estratexias expresamos aquilo que, quizais, non seriamos capaces de dicir falando, xa case non queda vergoña...
Asemade, outro elemento representativo destas sesións, é a manipulación do conxunto instrumental escolar a través do que descubrimos e identificamos algunhas das súas características: familia á que pertencen, tipo de sons que emiten, partes e elementos... Uf!... na aula de Música si que hai instrumentos musicais... fantástico!


Con estas e outras actividades desenvolvemos a discriminación auditiva, recoñecemos diferentes instrumentos musicais, valoramos e respectamos a música como medio de comunicación e expresión... case nada!


Unha vez máis, lembrar que aquí tampouco vale todo, e unha actitude que debe primar nestas sesións é a valoración e respecto no uso coidado de cada instrumento musical. Non se poden tocar de calquera xeito... nooon!, faise amodo, prestando atención a cada ritmo e compás... con paciencia!




E para rematar,... que mellor que xuntar música e movemento?...
Achégase o Nadal, e como elemento representativo traballamos a escoita de diferentes panxoliñas, coidando e mimando especialmente a da cantante galega Lucía Pérez. “A Festa do Belén”, trátase dunha panxoliña en galego, cun retrouso pegadizo que fai que a súa letra e melodía converta a nosa aula nunha auténtica festa... que ben o pasamos!


Un saúdo e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!

2 comentarios:

Pablo F dijo...

Fenomenal que poidan desfrutar da música na clase e poder ter de cerca, palpar e incluso tocar diversos instrumentos. A música é cultura.

Jose dijo...

Vai ser certo que a música amansa as fieras