Bienvenido

ALFABETOMOTRICIDADE.

viernes, 17 de marzo de 2017

Convencidos que un lector non nace, faise, a partir desta semana adicaremos gran parte do traballo aos contidos vencellados á lecto-escritura, transmitindo o valor da lectura como unha fonte de aproximación a novos coñecementos e como unha porta aberta á fantasía.
Neste senso, son diversas as actividades e rutinas cotiás nas que se presentan situacións excepcionais nas que o uso, case sistemático da lectura e escrita, faise de obrigado cumprimento.
Así pois, nas asembleas matinais realizamos o fichaxe de ausencias e presenzas -identificando o nome dos compañeiros e compañeiras ausentes-,


escribimos a data no encerado e en cada actividade impresa -con día e número-,
escritura no encerado do nome do súper-encargado, así como outras palabras significativas que xa temos automatizadas...,


escrita de grafemas, asociando a nomes de compañeiros e compañeiras, -isto a algúns séguelles custando máis do que debera... ánimo!-...


ilusionados escribimos o nome e número na coroa de aniversario,


ollamos os días da semana de PIPO, os meses do ano no tren dos aniversarios, todos os rótulos das gabetas, rincóns e armarios...



Indubidablemente a nosa aula convértese nun verdadeiro entorno receptor alfabético, onde a lecto-escritura é unha aprendizaxe máis que construímos e reconstruímos a partir dunha visión construtivista escolar.


Xa dun xeito máis formal, este trimestre iniciámonos na escrita enlazada a través das historias de PATA, PATO, INMA, ÚRSULA, ANA, EMILIO e ÓSCAR, que onda AURELIO e JULIETA, ensináronnos un xardín onde en vez de tomates, leitugas ou patacas, nacen flores que teñen no centro unha letra.

El jardín de las letras (Edit. Algaida)
De momento traballamos o “I” e o “U” e xa suamos bastante, porque iso de non levantar o lápis, polo momento, non vai moito con nós... que paciencia!
Asemade, e tras a incertidume suscitada coa actividade do préstamo semanal, cada venres convertémonos nuns fantásticos contacontos nos que intepretamos as imaxes, ensinamos as páxinas ao resto do grupo-clase, pasamos de folla... e todo sen perder o fío condutor do relato!
Ler ten que ser un tempo de pracer, de diversión e disfrute, de aí que a utilización dos contos como unha rutina da aula, sérvenos para crear un clima de diversión e festa que resulta tan grato e estimulador para a aprendizaxe.


Son moitos os contos que traemos ilusionados cada mañá, ás veces desesperamos porque non chega a nosa quenda, pero paciencia, ao final todos se len... moitas veces como premio ao noso tempo de adicación e esforzo na realización do traballo cotiá. O ritmo de traballo e afán de superación nos traballos deste 2º trimestre é... de súper-maiores!... noraboa!... sen palabras!...
E para rematar, estes días repasaremos todos os grafemas do alfabeto, no que traballaremos trazo, identificación e escrita significativa en galego, introducindo a outra lingua oficial de Galicia. Siii, son actividades impresas doadas dabondo, pero o trazo non serve de calquera maneira, amodo, sen présa e con letra mediana... canto traballamos!


Este repaso viranos xenial, pois a pesar de todo o traballo realizado dende comezo de curso, seguimos cometendo erros con grafemas que deberan estar máis que consolidados... a ver que inventamos para superar estas inseguridades!...
Un saúdo acompañados de lectura e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!

2 comentarios:

Nancy dijo...

Hoy y siempre....agradecidos con todo tu trabajo!
Nancy

Teresa dijo...

Non podemos estar máis contentos polo significativo cambio, interes, inquietude e curiosidade que o noso peque denota día a día, sentase no chan con un libro e "lee" inventa as historias que o libro lle dibuxa e é feliz ca sua imaxinación desbordante.....non podemos estar máis agradecidos, e como digo sempre gracias por estar o noso lado axudandonos na sua educación. Mil gracias