Bienvenido

ALFABETOMOTRICIDADE.

jueves, 30 de abril de 2015

Desde esta semana, somos letras que respiramos, fonamos e articulamos, que conformamos cos nosos corpos e a plástica, combinándonos en palabras e mensaxes sen fin…
Tal e como prometeramos, dentro das novidades reservadas para este trimestre está a do “Libro dos Nomes”, un recurso que se convertirá nunha técnica de aproximación á lecto-escritura.
O certo é, que froito do noso traballo cotiá, os avances na lecto-escritura resultan máis que evidentes.
Así, no 1º trimestre traballamos as vogais: compuxemos palabras que empezaran por cada unha, buscamos cada vogal no nome propio e no dos compañeiros e compañeiras, nos días da semana, en outros textos e palabras significativas… ata nos convertemos en letras bailando e cantando unha das nosas cancións preferidas: La marcha de las letras de Miliki!


Xa no 2º trimestre, seguimos afianzando o recoñecemento e, sobre todo correcto trazado, das vogais. Non todo vale, sempre temos moooita présa e as letras hainas que facer amodiño, ao xeitiño...
Do mesmo xeito, na asamblea matinal, comezamos o recoñecemento das letras que compoñen o abecedario, asociando novamente, letras a palabras e textos significativos do noso día a día.
Por outra banda, dende a volta de vacacións, no canto do rincón da biblioteca, agora disfrutamos do encerado; momento que aproveitamos para trazar letras, números, formas... logo, vén o debuxo, os garabatos... estupendo!


Estas e outras actividades, axiña posibilitarán que nós mesmos sexamos os encargados de repartir os libros de NUBA e as actividades impresas que realizaremos nas derradeiras semanas de curso... será estupendo!
Ademais, esta semana, xogamos a identificar todas estas letras. Non se trataban dunhas letras calquera, tratábanse dunhas letras especiais, diferentes… as letras tiñan as nosas caras! e cadaquén tomou o corpo da inicial do seu nome: “B” de “BRUNO”, “D” de “DANIELA”, “E” de “EVA”...


Cada día, repasamos cada lámina, coñecendo novas letras; letras que forman a escrita de palabras nos libros de NUBA; palabras que se unirán ás nosas primeiras frases para o vindeiro curso; e frases que descubriremos que viven nos nosos contos favoritos cando teñamos 5 anos.
Indubidablemente, repasar seguindo a direccionalidade correcta a letra pola que comeza o noso nome é doado dabondo, por iso, repasamos novas letras para familiarizarnos co seu trazo, asociando a grafía a cada neno e nena.










Chegados a este punto de traballo, o “Libro dos Nomes”, converteuse en toda unha sensación. Contabamos con dous xogos de letras iniciais, pero… iguais?... Nooon, parecidas, xa que nunhas láminas aparecía o nome de cada un de nós, e noutra non, logo… onde estarían os nosos nomes?...
A dinámica consistía en asociar as tarxetas de cada nome á súa lámina correspondente. Para iso, debiamos fixarnos na inicial do nome e na fotografía.


Agora xa, para a vindeira semana, unha vez entendido porque non aparecían os nosos nomes, estas láminas sen nome, adoptarán formato de libro pasando a formar parte do rincón da biblioteca para que disfrutemos tantas veces como queiramos... preparados!














Un saúdo e non esquezades que... o noso blogue se alimentará dos vosos comentarios!

3 comentarios:

Profe J.Ricardo dijo...

O contacontos deste venres é:
- EVA: "Renato". (Edit. Kalandraka)

Anónimo dijo...

E asombroso!!! Coñecen xa case todas as letras. E repiten o abecedario practicamente sen erros.
E un grandioso traballo o que estan facendo estes pequenos, sempre da man dos seus mestres, claro.

Conhi Glez Machado dijo...

Que alumnos máis aplicados hay na clase de Ricardo!!!!
Bravo por todos eles!!!!!
Un saúdo