Bienvenido

GRANDES INVENTOS E FAZAÑAS.

viernes, 30 de mayo de 2014

A curiosidade espontánea, sen límites, e a nosa capacidade de asombro, milleiros de veces condúcennos a preguntarnos constantemente como e por que...
Deste xeito, ao longo destas semanas, descubrimos o orixe do invento que dá inicio ao medio de transporte, e a súa evolución ao longo do tempo, favorecendo a reflexión e a relación cos transportes e tecnoloxías actuais.
Neste senso, mediante a observación, a reflexión e a aprendizaxe crítica, a través do traballo do centro de interese dos inventos e inventores, descubrimos diferentes formas de viaxar, recoñecendo medios de transporte e a súa evolución a través do tempo, apreciando a importancia dos inventos e do desenvolvemento tecnolóxico.
Para comezar, a partir do conto motivador da unidade Aventura no barco, no que se narra a aventura de ARIS no fondo do mar, interesámonos sobre os medios de transporte mariños e da tecnoloxía que se emprega para explorar o fondo do mar.


Asemade, coñecedores das repercusións na estimulación do cerebro, da aprendizaxe e da memoria dos “Bits de Intelixencia”, de novo convertíronse nun recurso didáctico excepcional que propiciaron un encontro con diferentes medios de transporte, algúns deles descoñecidos para moitos de nós como o concorde ou o reitwagen.













Tras estas e outras experiencias de aprendizaxe, aprendemos que a primeria viaxe do tren por España foi entre Barcelona e Madrid, e que este xa contaba nada máis e nada menos que con 24 vagóns.
Pola contra, o primeiro coche do mundo construíno un enxeñeiro alemán que se chamaba Karl Benz. Tan só tiña tres rodas e un pequeno motor na parte de atrás.
Máis tarde, Isaac Peral, sería o enxeñeiro e mariño español que inventou o primeiro submarino que funcionaba con motores eléctricos e no que xa se apreciaba o perisocopio, o temón e a hélice.


Pola súa parte, Charles Lindbergh foi un aviador e enxeñeiro de Estados Unidos e o primeiro piloto en cruzar en AVIÓN o Océano Atlántico nun voo sen escalas e en solitario que durou 33 horas e 32 minutos... case nada!
Finalmente, tamén descubrimos que o suízo Bertrand Piccard e o británico Brian Jones subiron a un globo e que en tan só 19 días, 21 horas e 47 minutos, deron a volta ao mundo sen parar nin unha soa vez.
Por outra banda, a proposta de traballo desta unidade de programación, encamiñouse a tratar transversalmente a Educación Vial, a través do coñecemento e respecto das normas de comportamento e seguridade nos transportes, ao tempo que desenvolvimos actitudes cívicas no uso dos medios de transporte públicos.
Do mesmo xeito, a partir deste centro de interese, recoñecimos e diferenciamos diferentes portadores de texto vencellados cos medios de transporte, tales como o pasaporte, -carné especial que empregaremos para viaxar fora de España-, e o itinerario do autobús, -identificando o número do autobús e as paradas-.
Ademais de todas estas actividades, nesta ocasión traballamos a obra: Vista da ponte Sèvres e os outerios en Clamart, St. Cloud e Bellevue de Henri Rousseau, un dos máximos representantes da arte naíf.

 
Con esta lámina de arte, achegámonos ao coñecemento do devandito artista así como ao do seu estilo pictórico, centrando a atención na recreación plástica dalgúns dos medios de transporte -antigos e modernos- que aparecían: avión, globo, cepelín, barco...


Agora xa, coas vacacións de verán á volta da esquina... cal será o medio de transporte que empregaremos nas nosas viaxes?... por terra, mar ou aire?...
Un saúdo e non esquezades que... o noso blog se alimentará dos vosos comentarios!

2 comentarios:

Profe J.Ricardo dijo...

Este venres fará de contacontos:

- XIANA X.: "La Sirenita" (Edit. Everest)

Esta semana incorporamos a lectura e escrita en letra enlazada en pauta do grafema /K/.

Anónimo dijo...

Canto aprenden os nosos nenos.
Eso si xa se notan cansos... queren rematar e as merecidas vacacións.
Que pena, xa se fan maiores, para o ano para o piso de arriba...